معرفی و بررسی کامل صرافی بینگ ایکس

انتخاب یک صرافی خارجی برای معاملات ارز دیجیتال برای تریدرها و سرمایه‌گذاران ساکن ایران یک مسئله مهم است. بسیاری از این پلتفرم‌ها الزامات احراز هویت یا مسدود کردن آدرس آی‌پی ایران را اجرا می‌کنند؛ بااین‌وجود، هنوز بازارهای معاملاتی هستند که ایرانی‌ها می‌توانند با رعایت موارد احتیاطی، از آن‌ها استفاده کنند. یکی از این پلتفرم‌ها، بینگ ایکس است. bingx یک صرافی متمرکز است که شعبه‌های مختلفی از شرق آسیا تا کانادا و بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال را در لیست خود دارد.

در این مقاله، ما به معرفی صرافی BingX، امکانات معاملاتی، مزایا و معایب آن می‌پردازیم؛ همچنین موارد مهم و نکات حیاتی برای کاربران ایرانی در هنگام استفاده از این پلتفرم را مورد بررسی قرار می‌دهیم. این مطلب فقط به‌ منظور اطلاع‌رسانی ارائه شده و هیچ توصیه‌ای در مورد سرمایه‌گذاری در این پلتفرم معاملاتی ارائه نمی‌دهد. همراه ما باشید تا با چهل و ششمین صرافی ارز دیجیتال متمرکز برتر جهان آشنا شوید.

معرفی صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس یک پلتفرم معاملات مالی متمرکز است که به‌ویژه در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این پلتفرم به‌خاطر امکان معامله مشتقات ارزهای دیجیتال، به‌ویژه ارزهای معتبری مانند بیت کوین و اتریوم، معروف شده است. BingX بیش از ۲۵۰ ارز دیجیتال مختلف از جمله ارزهای معروف و همچنین ارزهای جدید و نوظهور در این صنعت را در لیست خود دارد.

تا اواخر ژوئیه ۲۰۲۳، این صرافی متمرکز، بیش از پنج میلیون نفر از ۱۰۰ کشور را به خدمات خود جذب کرده است. جالب‌ترین نکته این است که بیشترین ترافیک دریافتی این صرافی از کشورهای جنوب شرق آسیا، روسیه، هند و ونزوئلا به‌دست آمده است. به‌گزارش وب‌سایت Tradersnnion، حدود پنج درصد از کاربران این صرافی از ایران هستند.

در زمان نگارش این متن، این صرافی ارز دیجیتال در رتبه ۴۶ از بهترین صرافی‌ها در بازار کوین‌مارکت‌کپ برای معاملات اسپات قرار دارد و امتیازی به میزان ۵.۱ از ۱۰ امتیاز کسب کرده است. این رتبه در معاملات مشتقات به رتبه ۲۱ و بالاتر از رقبا مانند بیت مارت، کوین ایکس، زوم ایکس و کریپتو دات کام ارتقا یافته است.

این پلتفرم هر هفته حدود ۱.۶۵ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. حجم معاملات روزانه‌ اسپات در این صرافی حدود ۱۳۶٫۵ میلیون دلار، متوسط نقدینگی در حدود ۴۸۰ میلیون دلار و حجم معاملات روزانه‌ مشتقات حدود سه میلیارد دلار است.

تاریخچه بینگ ایکس

بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تأسیس شد و در جمهوری استونی به ثبت رسید. این شرکت همچنین دفاتر و شعب در کشورهایی مانند تایوان، هنگ‌کنگ، چند کشور اروپایی و کانادا دارد. متخصصان بلاکچین در تیم توسعه‌ این صرافی ارز دیجیتال گرد هم آمده‌اند و تجربه‌های معتبر در شرکت‌های مالی و تکنولوژی مانند جی پی مورگان، Chartered Bank، گوگل و علی‌بابا دارند.

فعالیت در bingx

یکی از مزایای بزرگ صرافی بینگ ایکس برای کاربران ایرانی، عدم اجبار به احراز هویت است؛ بااین‌حال، باید توجه داشت که فعالیت‌ بدون KYC (Know Your Customer) در این پلتفرم با محدودیت‌هایی همراه است؛ مهم‌ترین محدودیت‌ها شامل سقف برداشت روزانه تا ۵۰ هزار تتر و ۱۰۰ هزار دلار و محدودشدن ضریب اهرم در معاملات لوریج به پنج هستند.

این ویژگی‌ها باعث شده‌اند که bingx یک گزینه مهم در میان صرافی‌های معتبر برای کاربران ایرانی باشد؛ به‌ویژه بعد از اینکه صرافی کوکوین در جولای ۲۰۲۳ احراز هویت را برای کاربران ایرانی اجبار و خدمات‌دهی به آن‌ها را متوقف کرد.

البته بینگ ایکس هم اعلام کرده که خدمات خود را برای کاربران ایرانی متوقف و آی‌پی‌های ایران را مسدود کرده است؛ بااین‌حال، کاربران داخل ایران می‌توانند همچنان با استفاده از راهکارهایی مانند VPS یا فیلترشکن‌های با آی‌پی ثابت به این پلتفرم دسترسی داشته باشند و از آن استفاده کنند.

مراحل ثبت نام در صرافی

به منظور ثبت‌نام در صرافی BingX، شما می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ورود به وب‌سایت BingX

  • کلیک روی دکمه “Register” در گوشه‌ سمت راست تصویر

  • وارد کردن ایمیل یا شماره تلفن و تعیین رمز عبور خود

  • وارد کردن کد دعوت از دوستان در قسمت “Referral Code”

  • زدم تیک گزینه‌ “I have Read and agree” و کلیک روی “Register”

  • وارد کردن کد ارسال‌شده به ایمیل خود در کادر صفحه‌ بعد

چگونه در bingx کوین واریز کنیم؟

بعد از ساخت حساب کاربری، می‌توانید کیف پول خود را با کارت‌های مسترکارت، ویزاکارت، MoonPay، Banxa یا Apple Pay شارژ کنید؛ حداقل موجودی مورد نیاز برای شروع ترید در بینگ ایکس، یک تتر است. برای واریز رمزارز به حساب خود در این صرافی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وارد حساب کاربری خود شوید؛

  • در گوشه‌ سمت راست تصویر روی آیکون Wallet کلیک کنید؛

  • از منوی بازشده، روی گزینه Deposit کلیک کنید؛

  • شبکه، نوع ارز و حساب موردنظر خود را مشخص کنید؛

  • برای واریز در پلتفرم مبدا، آدرس کیف پول خود را کپی و وارد کنید. همچنین می‌توانید از امکان اسکن QR کد آدرس هم استفاده کنید.

ثبت‌نام و واریز کوین از طریق اپلیکیشن موبایل BingX نیز مراحل مشابهی دارد.


امنیت صرافی bingx

شرکت BingX توسط نهاد نظارتی اطلاعات مالی استرالیا، AUSTRAC، تنظیم شده است و همچنین مجوز Money Business Services (MSB) از واحد اطلاعات مالی آمریکا، FinCen، دریافت کرده است. اگرچه برخی تحلیل‌گران معتقدند که این صرافی برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان خود نیاز به تنظیمات و رگولاتوری‌های بیشتری دارد؛ اما تاکنون هیچ حمله‌ موفقیت‌آمیز هک، نقض امنیتی یا کلاهبرداری از سوی آن گزارش نشده است. همچنین، نهاد Certik، یکی از معتبرترین مراجع بازرسی امنیت بلاکچین، به نظارت این صرافی اختصاص داده شده است.

بینگ ایکس ایران، راهی برای ورود به صرافی بینگ ایکس

در این مقاله با bingx به‌طور کامل آشنا شدید. با اینکه این صرافی خدمات خود را برای کاربران ایرانی مسدود کرده، بسیاری از کاربران ایرانی به‌دلیل مزایای بی‌شمار آن، با vps یا vpn از خدمات ان استفاده می‌کنند؛ اما باید بدانید قبل از ترید کردن در این صرافی، مهم‌ترین موضوع، داشتن اطلاعات است.

درصورتی‌که اطلاعات کافی نداشته باشید، امکان دارد سرمایه خود را از دست داده و ضرر کنید. صرافی بینگ ایکس ایران، مرجع آموزش صرافی Bingx به زبان فارسی است. در وب‌سایت این صرافی، می‌توانید اطلاعات کاملی را دریافت کنید. در نهایت با آگاهی کامل ترید کرده و سود کنید.

شما هم نظر خود را ارسال کنید