چگونه از استیم بازی رایگان بگیریم

چکیده : شما می‌توانید با خرید گیفت کارت استیم، به تمام بازی‌ها این پلتفرم دسترسی داشته باشید. از فال‌گایز رایگان گرفته و موانع جذابش تا فیفا 2023 و ویژگی‌های منحصر به فردی که برای آن در نظر گرفته‌اند. در کنار خرید گیفت کارت استیم، راه دیگری نیز برای بازی کردن با استیم، آن هم به صورت رایگان وجود دارد. در ادامه مطلب قرار است این راه را بررسی کنیم و به سوال «چگونه از استیم بازی رایگان بگیریم؟» پاسخ دهیم.

 

چگونه از استیم بازی رایگان بگیریم

شما می‌توانید با خرید گیفت کارت استیم، به تمام بازی‌ها این پلتفرم دسترسی داشته باشید. از فال‌گایز رایگان گرفته و موانع جذابش تا فیفا 2023 و ویژگی‌های منحصر به فردی که برای آن در نظر گرفته‌اند. در کنار خرید گیفت کارت استیم، راه دیگری نیز برای بازی کردن با استیم، آن هم به صورت رایگان وجود دارد. در ادامه مطلب قرار است این راه را بررسی کنیم و به سوال «چگونه از استیم بازی رایگان بگیریم؟» پاسخ دهیم.

بازی های استیم چیست؟

Steam پلتفرمی است که به گیمرها اجازه می‌دهد، بازی‌های مختلف را در یک بازار آنلاین مرکزی جست‌وجو کنند و بخرند. این پلتفرم به گیمرها تخفیف می‌دهد تا بتوانند بعد از خرید گیفت کارت استیم بازی‌ها را با قیمت پایین‌تری تهیه کنند. در عین حال، بعضی از بازی‌ها را نیز به صورت رایگان در اختیار بازی‌کنان قرار می‌دهد. به طور مثال، تا حدود دو یا سه سال پیش، بازی فال گایز را باید می‌خریدید؛ اما حالا، می‌توانید آن را رایگان روی استیم دانلود و نصب کنید.

Steam نصب و به‌روزرسانی خودکار بازی‌ها و ویژگی‌های دیگر مانند بازی گروهی، امکان چت کردن و صحبت کردن آنلاین، فضای ذخیره ابری و چت درون بازی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این پلتفرم طیف وسیعی از بازی‌ها را ارائه می‌کند. استیم برای ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است.

بهترین راه برای دریافت بازی‌های استیم رایگان

یکی از راه‌های دریافت بازی رایگان از استیم، استفاده از گزینه Steam Free-to-Play است. برای استفاده از این امکان، برنامه Steam را باز کنید یا به وب سایت فروشگاه Steam بروید. گزینه «بازی رایگان» را در قسمت «بازی‌ها» انتخاب کنید. لیستی از بازی‌های رایگان استیم برای شما باز می‌شود. بازی‌های موجود را مرور و نظرات کاربران را بررسی کنید تا مطمئن شوید که بازی‌های خوبی‌اند و ارزش وقت شما را دارند. زمانی که بازی مدنظرتان را پیدا کردید، آن را دانلود کنید. بعد از دانلود و نصب، می‌توانید خود را بازی جدیدی غرق کنید.

وب سایت‌هایی که بازی‌های استیم رایگان دارند

شما با خرید یک گیفت کارت استیم، به راحتی می‌توانید هر بازی را دانلود کنید که دوست دارید. اما اگر دنبال بازی رایگان برای استیم هستید، در ادامه مطلب چند وبسایت را معرفی خواهیم کرد که با کمک آن‌ها، می‌توانید بازی‌های رایگان را به دست بیاورید. بازی‌های ویدیویی، راهی فوق‌العاده برای فاصله گرفتن از واقعیت و مشکلات زندگی و تبدیل شدن به هر شخصیتی است که می‌توانید تصور کنید.

Humble Bundle

یکی از راه‌های دریافت بازی‌های رایگان، بررسی سایت‌های فروشگاهی آنلاین مانند Humble Bundle است. این سایت‌ها، برای تبلیغات مختلف و پروموشن کردن بعضی از بازی‌ها، آن‌ها را برای مدت کوتاهی به صورت رایگان، در اختیار گیمرها قرار می‌دهند. مثلا، Humble Bundle هر ماه بازی‌های رایگانی را در اختیار شما می‌گذارد، به شرط آن که در ماهنامه آن‌ها، ثبت نام کنید. بازی‌های Humble Bundle را می‌توان در Steam خریداری کرد. این فرآیند «Steam key» نامیده می‌شود. استیم‌کی، در واقع کدی است که بازیکنان می‌توانند برای دانلود بازی‌ها در Steam از آن استفاده کنند.

Steamgifts

Steamgifts وب‌سایتی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در فرآیند giveaway، امتیاز کسب کنند و بعد با کمک آن امتیازها، بازی رایگان دریافت کنند. این فرآیند چیزی مانند خیریه گیمرها است. شما بازی‌هایتان را با دیگر کاربران به اشتراک می‌گذارید. در این فرآیند، می‌توانید در خیریه دیگر باز‌کنان نیز شرکت کنید. این که در این خیریه گیمرها، چه بازی‌های رایگان شود و در اختیار شما قرار بگیرد، بستگی به خوش‌شانسی‌تان دارد.

Steam Direct

Steam Direct به توسعه‌دهندگان بازی، این امکان را می‌دهد که بازی‌های خود را در Steam ارسال و منتشر کنند. این بازی‌ها رایگان هستند. گیمرها می‌توانند این بازی‌های رایگان را از طریق فروشگاه Steam با مرور کردن بخش «بازی رایگان»، پیدا کنند.

Gamehag

Gamehag یک وب سایت و اپلیکیشن موبایل است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا با انجام چالش‌های درون بازی، امتیازهایی جذب کنند. کاربران می‌توانند جوایز را با ارز درون بازی و کارت‌های هدیه عوض کنند. این پلتفرم از انواع بازی‌های رایانه‌ای، موبایل و کنسول پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند با هم ارتباط بگیرند و درباره موضوعات مختلف صحبت کنند. این وب‌سایت، در لهستان مستقر است.

Twitch Prime

گاهی اوقات، مشترکین Twitch Prime می‌توانند بازی‌های Steam رایگان را از طریق سرویس اشتراک Twitch Prime دریافت کنند. Twitch Primeیک سرویس پخش ویدیو آنلاین است. در این سرویس، کاربران ویدیوهای سرگرم‌کننده و طنر بارگذاری می‌کنند.

Gamesrepublic

برخی از وب سایت‌ها، فقط برای باز کردن حساب کاربری در سایت، به افراد بازی‌های رایگان هدیه می‌دهند. این سایت، Steam key رایگان را برای Anomaly: Warzone Earth ، DLH.net Enclave و East India Company Gold را هر کسی در نظر گرفته است که در این سایت، ثبت نام کند. بعد از عضویت، با انجام کارهای مختلفی که سایت از شما می‌خواهد، می‌توانید بازی‌های بیشتری دریافت کنید.

دریافت بازی‌های Steam رایگان با اپلیکیشن‌ها

در بخش قبلی وب‌سایت‌هایی را معرفی کردیم که می‌توانستید با کمک آن‎ها، بازی‌های رایگان استیم را پیدا کنید. در این قسمت قرار است سراغ اپلیکیشن‌های برویم. هر کدام از این برنامه‌ها، شرایط خاص خودشان را دارند. گیمرها با رعایت کردن این قوانین، می‌توانند بازی‌های رایگان استیم را به دست بیاورند.

Mistplay

Mistplay برنامه‌ای است که به گیمرها جایزه دریافت بازی رایگان می‌دهد. این برنامه به ازای هر سطحی که گیمرها تکمیل کنند، کدهای رایگان بازی Steam پاداش می‌دهد. این یک راه عالی برای به دست آوردن بازی رایگان و صرفه‌جویی در هزینه خرید بازی‌هاست. زیرا می‌توانید از این کدها برای بازخرید بازی‌های Steam به صورت رایگان استفاده کنید و نیازی به خرید گیفت کارت استیم ندارید. اگرچه کسب امتیاز کافی برای کارت هدیه Steam یا کد بازی ممکن است کمی طول بکشد، اما صبر و تلاش کردن برای آن، ارزشش را دارد. به خصوص اگر عاشق بازی کردن هستید.

Bananatic

Bananatic یک پلتفرم شبیه به Misplay است. در آن کاربران می‌توانند برای انجام بازی‌های ویدیویی و امتحان کردن بازی‌های جدید، جوایزی به شکل «موز» دریافت کنند. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Bananatic، امکان سفارشی‌سازی تنظیمات برای انتخاب ژانرهای مورد علاقه بازی‌هایی است که شما باید آن‌ها را آزمایش کنید. این کار، نه تنها سرگرم‌کننده است، بلکه از نظر مالی نیز برای شما سود دارد. ارزش هر موز به دست آمده 0.002 دلار است و برای بازخرید کدهای Steam رایگان به ارزش 5 دلار، 2500 موز لازم خواهید داشت.

همچنین می‌توانید با نوشتن نقد بازی یا رسیدن به سطوح خاصی در بعضی از بازی‌ها، موز به دست بیاورید. اولین کد رایگان Steam را بعد از امتحان کردن حدود 25 بازی، به دست خواهید آورد. می‌توان از این کد، برای خرید یک بازی در Steam بدون صرف پول واقعی، استفاده کرد. شایان ذکر است که مانند Mistplay، کسب درآمد با Bananatic کمی زمان می‌برد.

اگر یک گیمر هستید، با داشتن یک حساب Steam می‌توانید به بازی‌های متعددی دسترسی داشته باشید. با استفاده از کارت‌های هدیه رایگان Steam یا گیفت کارت‌های کیف پول استیم، می‌توانید اشتراک استیم یا بازی‌های استیم را بخرید. همینطور که در این مقاله خواندید، برخی از وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها نیز وجود دارند که در ازای کاری مشخص، گیفت کارت‌های استیم را هدیه می‌دهند یا بازی‌های رایگان را در اختیارتان می‌گذارند. پیدا کردن این وب‌سایت‌ها و کار کردن با آن‌ها، کمی چالش برانگیز است. با این حال، اگر کمی خوش‌شانس باشید، قطعا می‌توانید بازی رایگان استیم دریافت کنید.

شما هم نظر خود را ارسال کنید