معرفی سری مجموعه بازی محبوب و اکشن میدان نبرد

معرفی کوتاه سری بتلفیلد

Battlefield مجموعه ای از بازی های ویدئویی تیراندازی اول شخص است که توسط شرکت سوئدی EA DICE توسعه یافته و توسط شرکت آمریکایی Electronic Arts منتشر شده است. این بازی در مایکروسافت ویندوز و OS X با Battlefield 1942 آغاز شد که در سال 2002 منتشر شد. مجموعه Battlefield توسط بیش از 50 میلیون بازیکن در سراسر جهان تا اوت 2012 بازی شده است.این مجموعه تمرکز ویژه ای بر روی نقشه های بزرگ، کار تیمی و جنگ تسلیحاتی ترکیبی دارد. بازی‌های PC در این سری عمدتاً بر روی چند نفره آنلاین متمرکز شده‌اند.

images_1684850316_646cc68c835ae.png

بازی بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط ۲

بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط ۲ (به انگلیسی: Battlefield: Bad Company 2) یک بازی ویدئویی به سبک تیراندازی اول شخص از مجموعه بازی‌های بتلفیلد است که توسط شرکت EA دیجیتال ایلوژنز سی‌ای ساخته شده و به‌وسیلهٔ شرکت الکترونیک آرتس برای پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰، مایکروسافت ویندوز و آی‌اواس منتشر شده‌است. این بازی در مارس ۲۰۱۰ در سطح جهانی انتشار یافت. این نسخه مستقیماً دنبالهٔ بتلفیلد: جوخه بی‌انضباط است.بخش داستانی : داستان بازی از سال ۱۹۴۴ زمانی که ژاپن مورد حمله آمریکا قرار گرفته بود شروع می‌شود؛ و در ابتدا بازیکن در تاریکی شب با چند قایق در حال حرکت به اردوگاه دشمن هست، اما در بین راه ناگهان دشمن متوجه حضور آن‌ها می‌شود و بازیکن مورد حمله دشمن قرار می‌گیرد و مجبور به فرار به خشکی می‌شود و از اینجا است که بازیکن کنترل کامل کاراکتر را بر عهده می‌گیرد و یک درگیری با نیروهای دشمن رخ می‌دهد. بازیکن بعد از طی کردن مسیر سوار یک کشتی می‌شود و از منطقه فرار می‌کند. اما بعد از گذشتن چند ثانیه صدای انفجار مهیبی می‌آید و نور همه جا را فرا می‌گیرد (این منظره نماد حملهٔ اتمی آمریکا به ژاپن است) و در عرض چند ثانیه همه چیز نابود می‌شود از اینجا بازی از سال ۱۹۴۴ یک پرش به زمان مدرن می‌زند و از اینجا گروه بد کامپانی (bad company) در اختیار بازیکن قرار می‌گیرد. از اینجا بازیکن نقش پریستون مارلو (preston marlowe) را برعهده می‌گیرد که باید طی مراحل مختلف با نیروهای روسیه و همچنین شورشیانی در آمریکای جنوبی مبارزه کند. بازی در محیط‌های گوناگونی چون کویر مناطق سرد، استوایی و … صورت می‌گیرد. بازی دارای صحنه‌های سینمایی زیادی است که به وسیله آنها داستان بازی پیش می‌رود.

بازی بتلفیلد ۲

این بازی در کنار بتلفیلد ۲۱۴۲ به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های رایانه‌ای از سری بتلفیلد تبدیل شد که از زمان تولید در سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ همچنان برای افزودن ویژگی‌های جدید یا حتی بهبود گرافیک آن ماژول‌ها یا پچ(patch)های جدید بسیار متعددی ساخته شده‌است. از ویژگی‌های منحصر به فرد آن امکان بازی چندنفره در شبکه داخلی همراه با حضور بات‌ها (ربات‌های هوش مصنوعی غیرفراگیر) به تعداد دلخواه می‌باشد یا به اختصار همکاری Co-op. سال ۲۰۰۷ این بازی یک آپگرید اساسی و رسمی داشت که امکان گسترش و رشد بازی را برای عموم بسیار آسان می‌کرد و افکت‌های صوتی و تصویری را بهبود بخشید همچنین پیش از این به روز رسانی برای انجام بازی Co-op چندنفره کاربران مجبور بودند که ابتدا بازی تک‌نفره را روی یک سرور متصل به شبکه داخلی به صورت تک‌نفره اجرا کنند و پیش از وارد شدن به بازی کامپیوترهای دیگری را که قصد پیوستن به بازی دارند را از طریق بخش چندنفره به بازی وارد کنند اما در نسخه جدید ویژگی ربات‌ها در بخش چندنفره فعال شد. تا سال ۲۰۱۰ برای این بازی نسخه AIX2 یا Allied Intent Xtended 2 ارائه شد که همراه یک پنل تنظیمات جامع سرور و سرور php اسکوربرد یا امتیازات پیش از آغاز بازی بود و امکانات بسیار گسترده‌ای را به بازی اضافه کرد همچون پک‌های استینگرهای همراه یا کمان زنبورکی پرتاب کابل برای نیروی ویژه و تک‌تیرانداز همچنین خمپاره‌انداز یا قلاب سعود از ساختمان‌ها همچنین حامل‌های جدید همچون AH-64 یا بمب‌افکن A10 و همین‌طور سیل گسترده‌ای از نقشه‌های جدید.علاوه بر نسخه AIX نسخه‌های متعدد غیررسمی دیگری نیز ارائه شدند همچون World At War یا WAW و Counter Warfare: Ghost Protocol. در بین مودهایی که برای نقشه‌های ۶۴ نفره انفرادی (به منظور Co-op چندنفره) و همچنین انواع نقشه‌های جدید بر روی مود دی‌بی و وبگاه آلمانی bf-games.net ارائه شد برخی به بهبود فضای گرافیکی بازی به منظور شبیه‌سازی محیط بتلفیلد ۳ و ۴ (موتور فراست‌بایت ۲ و ۳) که افکت‌های صوتی آن بازی‌ها از نسخه AIX2 و بدکمپانی الهام گرفته شده بود نیز اقدام کردند.

بازی بتلفیلد ۳

بتلفیلد ۳ (به انگلیسی: Battlefield 3) یک بازی ویدئویی به سبک تیراندازی اول شخص از سری بازی‌های بتلفیلد است که توسط شرکت ئی‌ای دایس ساخته‌شده و توسط شرکت الکترونیک آرتس توزیع شد. این بازی دنباله مستقیم بتلفیلد ۲ و یازدهمین قسمت مجموعه بتلفیلد است. این بازی در آمریکای شمالی در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۱۱ و در اروپا در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ برای پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰ و مایکروسافت ویندوز منتشر شد. در عملیات‌های بتلفیلد ۳، بازیکن شخصیت‌های مختلف نظامی را انتخاب می‌کند: یک تفنگدار آمریکایی، یک افسر سیستم تسلیحات بوئینگ اف/ای-۱۸ سوپر هورنت، یک اپراتور تانک ام۱ آبرامز، یک اپراتور اسپتسناز جی‌آریو. لشکرکشی‌ها در مناطق مختلفی اتفاق می‌افتد و داستان دو شخصیت، هنری بلاکبرن و دیمیتری مایوفسکی را دنبال می‌کند. ۵ میلیون نسخه از بازی در اولین هفته انتشار فروخته شد، و نظرات مثبتی را از منتقدان دریافت کرد. بتلفیلد ۴ به عنوان دنباله بازی، در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. گیم پلی عکسی از صفحه حالت تک نفره بتلفیلد ۳ که شخصیت «دیما» سلاح جی۳۶سی دارد بازی دارای حالت ترکیب تسلیحاتی در تک‌نفره، رهبرعملیاتی و چندنفره است. این بازی چندین عناصر موجود در بازی‌های جوخه بی‌انضباط شامل جت جنگی، دمرو، جنگ ۶۴ بازیکنی را روی کامپیوتر شخصی را دوباره معرفی می‌کند. برای اینکه تعداد بازیکنان کنسولی کمتر است، سطح زمین در اکس باکس ۳۶۰ و پی اس ۳ محدود شد ولی فضای پرواز ثابت ماند.

بازی بتلفیلد ۴

بتلفیلد ۴ (به انگلیسی: Battlefield 4) نام یک بازی ویدئویی تیراندازی اول شخص است که شرکت الکترونیک آرتس آن را بر روی مایکروسافت ویندوز و کنسول‌های پلی‌استیشن ۳، اکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر کرده است. طبق قراردادی که بین شرکت الکترونیک آرتس و کمپانی DICE بسته شد، شرکت DICE این بازی را تا زمستان ۲۰۱۳ آماده نمود و شرکت الکترونیک آرتس آن را در ۲۹ اکتبر ۲۰۱۳ به طور رسمی منتشر کرد. این چهارمین نسخه اصلی در مجموعه بازی‌های بتلفیلد و دنبالهٔ بتلفیلد ۳ در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود. اولین تریلر رسمی این بازی در نمایشگاه رسانه و تجارت ای۳ سال ۲۰۱۳ در غرفه شرکت الکترونیک ارتس به نمایش درآمد. روند داستان میدان نبرد ۴ در محل‌هایی همچون شانگهای چین، ایالات متحده آمریکا و مناطق دیگری از جهان رخ می‌دهد.

بازی بتلفیلد ۱

بتلفیلد ۱ (به انگلیسی: Battlefield 1) یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی اول شخص است که توسط استودیوی دایس ساخته و در ۲۱ اکتبر ۲۰۱۶ توسط شرکت الکترونیک آرتز برای پلت‌فرم‌های مایکروسافت ویندوز، پلی‌استیشن ۴ و اکس‌باکس وان منتشر شد. داستان بتفیلد ۱ در دوران جنگ جهانی اول جریان دارد و داستان شش نفر از سربازان این جنگ که هر کدام به یک ملیت و جبهه تعلق دارند را بازگو می‌کند. این نسخه همانند نسخه‌های پیشین دارای بخش چند نفره است. بخش تک نفره بخش تک نفره این بازی شامل ۶ مرحله می‌باشد:در مرحله اول و مقدماتی این بخش به نام «طوفان فولاد» شما به عنوان یک سرباز آمریکایی در سواحل فرانسه، در مرحله دوم به نام «در میان گل و خون» عنوان راننده یک تانک بریتانیایی در فرانسه، در مرحله سوم به نام «دوستان در ارتفاعات بلند» به عنوان یک خلبان هواپیمای جنگی بریتانیایی بر فراز آسمان بریتانیا و فرانسه، در مرحله چهارم به نام «آوانتی ساوویا» به عنوان یک افسر نخبه ایتالیایی و یابنده دوستتان در ایتالیا، در مرحله پنجم به نام «دونده» به عنوان یک فرمانده کارکشته استرالیایی در غرب ترکیه و در مرحله ششم و آخر این بخش به نام «هیچ چیز نوشته نشده‌است» به عنوان یک زن عرب که تحت فرمان لورنس عربستان بوده و علیه حکومت عثمانی در سرزمین حجاز می‌جنگد، مبارزه می‌کنید.

بازی بتلفیلد ۵

بتلفیلد ۵ (به انگلیسی: Battlefield V)یک بازی ویدئویی در سبک تیراندازی اول شخص است که توسط استودیوی دایس وابسته به الکترونیک آرتز ساخته و توسط الکترونیک آرتس در ۲۰ نوامبر ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت ویندوز و ایکس‌باکس وان منتشر شد. این بازی هفدهمین قسمت از مجموعه بازی‌های بتلفیلد به‌شمار می‌رود برخلاف نسخهٔ پیشین خود بتلفیلد ۱ که داستان آن در جنگ جهانی اول تمرکز داشت داستان این نسخه بر روی جنگ جهانی دوم تمرکز دارد.

ادامه مجموعه  بازی های بتلفیلد و همچنین دیگر عناوین بصورت کالکشن در سایت مرجع دانلود بازی کامپیوتر bosgame.ir

یک دیدگاه برای نوشته “معرفی سری مجموعه بازی محبوب و اکشن میدان نبرد” ارسال شده است

شما هم نظر خود را ارسال کنید